2014(e)ko urriaren 19(a), igandea

IRAKASLEEKIN IKASITAKOAREN BATERATZEA

Taldeko kide bakoitzak dagokion irakasle miresgarria hautatu ondoren eta behin irakasle horri elkarrizketa egin ondoren , bakoitzak jasotako jakituria berriak partekatu ditugu taldeko gainontzeko kideekin. Irakasle bakoitzak gutako bakoitzari idei ezberdinak aurkeztu dizkigu, hala ere, hezkuntzaren inguruan idei ugari  bateratuak izan dira, gutariko gehienei adibidez; ume bakoitza bere aldetik ezagutu behar dela esan digute, modu honetan heziketa indibidualizatu bat emateko, izan ere, ume bakoitza ezberdina da eta ezin zaie bi ume berdini hezkuntza ezberdin bat eskaini. Modu honetan konturatu gara, irakasle izateko orduan badaudela zenbait ezaugarri guztiek ere lortu edo ikasi beharko ditugunak. Esan beharra dago, taldekide gehienak oso gustura aritu ginela irakasleari elkarrizketa egiten eta asko ikasi genuela beraiekin hitz egiten. Talde guztiaren iritziz orain arte graduan egin dugun lanik interesgarriena izan da.  Mapa kontzeptualean bakoitzari bere elkarrizketan aipagarriena iruditu zitzaigunaren azalpena egin dugu, beste taldeko kideekin ere konpartitzeko asmoz.

Gure mapa kontzeptualari hausnarketa bat egiteko, lehenik aipatu beharrekoa da, nola banatu izan dugun. Mapa horrela banatu dugu; sei azpi titulu edo gai ezberdinak jarri  ditugu. Lehenengoa istripuetan hartu beharreko jarrera da, bigarrena, hezkuntza berritzailearen kontzeptua da, hirugarrena, izan beharreko ezaugarriak, laugarrena, ikasgaien garrantzia ,bosgarrena  umeekin harreman ona izatea da eta azkena baina ez garrantzi gutxien duena irakaslea izateko beste lan batzuk baliozkoak izan ahal direla esperientzia hartzeko da .Kontuan izan behar dugu kontzeptu guzti hauek, sei irakasle ezberdinen oinarrizko kontzeptuak direla eta batzuetan elkarren artean bat etorri direnez hauek ez ditugu errepikatu.

Pedagogiaren sailean sartuta, ikasleekin pazientzia izan behar dugu ume guztiak berdinak ez direla kontuan izanda, eta tratua horren araberakoa izan beharko dela. Klaseko metodologia eguneratu behar dugu garai soziokulturalari erreparatuz, horretara egokitzeko. Berritzaileak izan behar gara eta horretara teknonologiako aurrerapenak zeintzuk diren eta hezkuntzarako metodologia berrien berri izan behar dugu. Aurrerapenak zeintzuk diren jakin behar dugu eta horrek menperatzean, ikasleei erabiltzen irakatsiko diegu, eguneroko bizitzan erabil dezaten, gizarteari moldatzeko. Beste alde batetik, ikasleek motibatuta egon behar direla eta guk irakasleok izan behar garela motibazioa piztu behar diegunak ohartu gara. Emandako teoria  klase praktikoekin tartekatzea ezinbestekoak da, adibidez ikasleek emandako gaitegiari buruzko gogoeta bat eginez eta bertan sortutako desadostasunak debate baten bidez komentatu. Klase dinamikoagoak sortuz,eta ikasleen parte hartzea bultzatuz haien interesa piztea lortuko da.

Humanistikoari erreparatuz, irakasle batek bere ikasleak ezagutzeko beharra dauka. Ikasle bakoitzak hainbat ezaugarri, gaitasun, ahultasun, etb. ditu besteengandik desberdina egiten diona. Oso lagungarria da irakaslea gauza hauetan erreparatzea, izan ere ume bakoitzarekin jarrera desberdinak hartu behar ditu haien formakuntza aurrera joateko. Gaitasun eta ezaugarri onak bultzatu egin behar ditu irakasleak, ahultasunak eta ezaugarri txarrak ezkutatuz. Horretarako umeek irakaslearenganako konfiantza puntu bat izan behar du, haien gauzak edo eskolaz kanpoko arazoak jakitea ez dator inoiz gaizki umeei laguntzeko, Izan ere, hezkuntza,  pertsonek daukaten edo aurki ditzaketen arazoak bideratzeko formakuntza bezala defini ditzakegu (beste hainbat gauzen artean).

Sozialki hitz eginez gero,irakasleak errespetu guztia jarri behar du ikasleengan eta denak berdintasunean tratatzen ahalegindu behar da. Horretarako,ikasle desberdin edo kanpotarrekin jokaera egokia eduki beharko du beraien kultura errespetatuz.Bestalde,irakasleek ikasleen gurasoekin komunikatu eta hitz egin behar dute,ikasleen egoera ikusi,analizatu eta konpontzen ahalegintzeko.Irakasleek ikasleekin kontaktuan jartzeko hainbat metodo daude,adibidez,arratsalde batean elkartzea hitz egiteko ikasleari buruz.

Amaitzeko, esan beharra daukagu, irakasle batekin hitz egitea oso interesgarria iruditu zaigula taldeko kide denei. Gainera taldekide guztiak gure esperientzia kontatzean oso gai interesgarriak eta erabilgarriak agertu dira, egunen batean guretzako erabilgarriak izatea espero dugu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina